Tämä (alempi) karttalehti käsittää alueen Trullevista etelään. Yhdistämistä alempaan lehteen helpottavat yläreunan "Lit. K" ja "Connecteras med Lit. A" -merkinnät, jotka näkyvät myös ylemmassä lehdessä. Tavaroiden kuljetus kaupungista redille (Lit. B) tapahtui lastiveneillä kolmen jalan (n. 1,2 m) syvyistä kaupunginsalmea (Lit. A) pitkin. Redin länsipuolella sijaitsi talvisatama (Lit. D) korjauslaitureineen (Bråbänk) ja kiinnistystolppineen. Laivanrakennuspaikkoja oli kolme: Halkokari (Lit. C), Soldatskär (Lit. F) ja Coustarviken (Lit. G). Reimarein (Lit. E ja H) merkitty purjehdusreitti ulos satamasta kulki kohdan Lit. I kautta hiekkakannaksen yli. Kannaksen kohdalla syvyys oli 13 jalkaa (n. 3,9 m.). Syvin kohta mitattiin vuosittain ja merkittiin reimarilla. Kannaksen jälkeen oli kohdassa Lit. K valittavana kaksi reittivaihtoehtoa, jotka näkyvät ylemmässä karttalehdessä. Kartasta ilmenee, että suurimmat laivat eivät enää tähänkään aikaan päässeet hiekkakannaksen yli, vaan ne purettiin ja lastattiin Trutklippanien vieressä olevalla ankkuripaikalla. Tämä koski tosin vain suolalastissa olevia aluksia, kappaletavara voitiin ainakin vielä 1829 aina purkaa varsinaisessa satamassa. Mahdollisesti Trullevin niemen kärjessä olevaa pientä satamaa (Lit. U) käytettiin samaan tarkoitukseen. Ykspihlajassa (Lit. Z) oli talvisatama. |